Panujące w firmie procedury bezpieczeństwa bardzo często sprawiają, że zakup sejfu do biura staje się koniecznością. Różne istotne dokumenty nie mogą być pozostawiane bez opieki, a rzadko możemy mieć stuprocentową pewność, że nie dostaną się one w niepowołane ręce. Brak właściwej troski grozi już nie tylko utratą klientów, ale również wysokimi karami finansowymi. Znacznie lepszym rozwiązaniem wydaje się więc odpowiednie zabezpieczenie przed taką ewentualnością.
Jaki sejf biurowy sprawdzi się najlepiej? Jeszcze zanim podejmiemy decyzję o tym, aby dokonać zakupu konkretnego rozwiązania, powinniśmy upewnić się, że model, który wybraliśmy, zawiera wszystkie niezbędne do jego prawidłowego działania certyfikaty oraz atesty. W dużej mierze przyczyni się to do tego, że będziemy spoglądać życzliwszym okiem na tych producentów, którzy cieszą się szczególnie dużą popularnością. Nie mniej istotna okazuje się także tak zwana klasa bezpieczeństwa. Najtańsze są sejfy z klasy S1, należy jednak liczyć się z tym, że mamy do czynienia jednocześnie z sejfami najmniej bezpiecznymi. Owszem, mogą stanowić skuteczna ochronę przed niekompetentnym pracownikiem albo firmą sprzątającą, jeśli jednak pojawi się osoba nie tylko zainteresowana zawartością sejfu, ale i znająca się choć trochę na kradzieży, takie rozwiązanie nie będzie dla niej poważniejszą przeszkodą. Sejfy tego typu należy więc pozostawić do zastosowań domowych. Jeśli zależy nam na bezpieczeństwie firmy, znacznie lepiej sprawdzi się sejf w klasie II albo wyższej. Sejfy takie są wykonane z wykorzystaniem wyższej jakości zabezpieczeń, a i maksymalna suma ubezpieczenia, na jaką możemy liczyć w momencie zajścia niepożądanego zdarzenia jest zdecydowanie wyższa.
Gdzie zamontować sejf w biurze? Jeśli wiemy, że będziemy przechowywać duże ilości dokumentów i wartościowych przedmiotów, powinniśmy zainwestować w dużą szafę, idealną do umieszczenia jej w rogu biura. Jeśli aż tak duży model nie jest nam potrzebny, możemy zainteresować się małym sejfem – zarówno tym, który montuje się do ściany, jak i tym, który umieszcza się w jej wnętrzu. Oczywiście, w tym drugim przypadku dobrze jest poinformować o takim zamiarze samego projektanta wnętrza. Pozwoli nam to na szybkie dowiedzenie się, w którym miejscu powinien zostać wykonany otwór lub nawiert. Bardzo często okazuje się, że w biurze wcale nie trzeba ukrywać wrażliwych dokumentów. Sejfy przydają się przecież również do tego, aby chować w nich niewielkie przedmioty. Wtedy ciekawym rozwiązaniem może okazać się kasetka, a nawet pomysłowy sejf-książka.
Wybieramy zamek Najczęściej mamy do czynienia z klasycznymi zamkami kluczowymi określanymi też mianem motylkowych. Nie jest to rozwiązanie złe, sprawdza się jednak przede wszystkim wtedy, gdy z sejfu korzysta wyłącznie jedna osoba. Jeśli chcemy uniknąć ryzyka zgubienia klucza, powinniśmy pomyśleć o zamku szyfrowanym elektronicznym. Dziś w sprzedaży dostępne są nawet takie, które pozwalają na zaszyfrowanie kodu dla każdego z pracowników, aby nikt nie mógł skorzystać z niego niepowołany.
Więcej na https://bezpieczneprzedsiebiorswto.pl/sejfy/czy-warto-inwestowac-w-sejf-w-firmie/yhle_knjt
Komentarze (0)